zondag 28 oktober 2012

Babydoekjes

Dit idee heb ik opgedaan toen ik een cadeautje kreeg van me zusje voor de baby. Een soort slabber, maar dan trendy die je gewoon aan kan laten als je kindje veel kwijlt/zevert. In de winkel kosten +/- 7,95. Toch zijn ze van kleine restjes stof al makkelijk zelf te maken!


Werkbeschrijving:
Tip: Lees eerst de hele beschrijving voordat je begint! Er zijn namelijk meerdere opties!
1. Pak een stofje dat je leuk vind of naai een aantal stukjes stof aan elkaar voor een leuk effect.
2. Knip 2 driehoeken die even groot zijn. De langste zijde van het doekje is 43 cm.
3. Ik heb bij beide kanten van het doekje hetzelfde stofje gebruikt, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om aan de binnenkant een ander stofje te pakken. (badstof, 1 kleur of wat goedkoper stof als je aan de voorkant duurder stof hebt gebruikt, of juist een reststofje)
4. Je kunt nu voor 2 dingen kiezen
- Of je legt de 2 goede kanten op elkaar, naait de zijkanten met een leuke stik aan elkaar. Je kunt er zelfs voor kiezen om juist bij blauwe doekjes voor rood draad te kiezen om een leuk effect te creeren!
- Optie 2 is de goede kanten op elkaar te leggen en 1 cm langs de kant te naaien. LET OP: als je voor deze optie kiest, knip de lapjes stof dat overal 1 cm langer. Laat een stukje vrij om de stofjes binnenste buiten te kunnen draaien. Naai het laatste stukje met de hand dicht.
5. Je kunt ervoor kiezen om vervolgens nog het doekje te pimpen met een leuke applicatie.
6. De doekjes moeten natuurlijk om het nekje vastgemaakt kunnen worden. Je kunt kiezen voor klittenband, drukknopjes e.d.

Succes! Bij vragen, kun je me mailen: myownsabine@live.nl
Interesse en geen zin, tijd of andere reden om hem zelf te maken? Natuurlijk maak ik deze doekjes op aanvraagn voor €5,50 euro per stuk. Ik heb een grote collectie stofjes waar je uit kunt kiezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten